onsdag den 8. februar 2012

Tanker...






Jeg er lige kommet hjem efter en lang dag. Træning kl 6.00, så arbejde, og derefter direkte i bio med Kat. Rigtig dejlig dag, og nu sidder jeg her i min vindueskarm, med min dyne, MacBook og stearinlys tændt og reflekterer lidt. Går med så mange tanker for tiden, om blog liv osv. Først og fremmest: Jeg er så glad for mit lille univers her, og så taknemmelig for jer der besøger og kommenterer. Lige for tiden har jeg bare en lille ting der hæmmer mig i forhold til min "perfektionisme". Jeg er jo begyndt at træne.... Og er meget glad for det. Hele motivationen var primært, at tabe mig, men selvfølgelig også blive sundere. Jeg har de famøse par kg efter December måned, og normalt taber jeg mig ret let. Desværre sker der bare ikke rigtig noget.... Det er en stor frustration, da jeg jo ofte skal vise mig frem i dagens og lign. jeg kan ligeså godt erkende der er dagens der slet ikke er kommet på bloggen fordi billederne ikke "var gode nok". Hele "bloggermiljøet" tror jeg kan være svært for mange, da man (eller jeg i hvert fald) konstant kan sammenligne sig med alle de andre. Det er lidt et issue for mig i hvert fald. Jeg ER glad for mit liv, bloggen, mine veninder og familie. Men jeg har downdage, hvor der indimellem kommer en lille grå sky foran solen. Desværre kan man jo på de dage også sidde og læse på en blog som måske har flottere billeder, måske bloggeren er slank, måske hun skriver helt fantastisk inspirerende, og for mit vedkommende bliver jeg bare der ramt af følelsen af utilstrækkelighed. Efter at have set filmen om Marilyn Monroe i biografen her til aften, gik jeg lidt dybere med de tanker jeg har gået med et stykke tid. Hun var udadtil, om nogen, så selvsikker og fantastisk, men indenunder så skrøbelig og sårbar. Og det er jo egentlig ok man er det tænkte jeg så? Det er jo ikke altid rosenrødt, og et dagens outfit er jo ikke altid noget man lige kaster på og så har det godt i det. De dage er der! Men der er også de andre, de dage hvor alle bukserne bare sidder skidt, man ender efter 10 par i en løs kjole, og hopper ikke foran kameraet den dag. Men jeg er nået frem til: Det er ok man ikke gør det, for et par dage efter kommer solen frem igen, og kameraet og bloggen er der jo stadig.

//Sanne

21 kommentarer:

  1. Sanne kender det så godt.. men tro mig der er andre som misunder dig og dit smukke ydre, men også den person som du udstråler på bloggen :-)) chear up, min søde. Du er lækker smækker..

    -Katja

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Katja.... Tak for dine søde ord. Jeg tror mit største problem er at jeg sammenligner mig alt for meget. For der vil jo altid være nogen der er smukkere, tyndere, klogere, eller helt sikkert nogen med længere ben :) Det er vist den jeg mest m¨å lære at arbejde med :)

      Slet
  2. Glæder mig til at se dig i weekenden ♥

    SvarSlet
  3. Kender alt til perfektionisme ;-). Men dine outfitbilleder er så fine og super inspirerende, og din stil er super naturlig, som gør at jeg nyder at læse med:-)

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Årh søde du. sikke en dejlig besked..... Det er nogle ting der betyder meget, for jeg vil så gerne levere nogle pæne billeder, og at du ligefrem synes om måden jeg skriver på varmer så utrolig meget <3

      Slet
  5. Årh søde. De perioder tror jeg alle har, men du har jo den rigtige indstilling og ved at der er gode dage og dårlige dage. Du er skøn og har en dejlig dejlig blog. Knus

    SvarSlet
  6. Jeg er så meget med på dine tanker om perfektionisme, hvilket som du også ved, var grunden til at jeg trak blog stikket ud I november/december. :) Det at du lufter tankerne her, er I min verden, ubeskrivelig stærkt, og noget der bare gør din blog dybsindig. Tak <3

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg ved det June.... Vores gode snak den anden dag gav mig også bare mere mod på at lave det her indlæg. Så tak til dig også <3

      Slet
  7. Smukt skrevet Sanne, det fortæller mig, uden at kende dit inderste, at du er lige så smuk indeni som udenpå.... Og en ting vil jeg sige, nyd den du er, lev som du synes er bedst, og prøv at nyd de øjeblikke hvor du får lov at mærke, at livet måske nogen gange ikke er som du havde håbet eller ønsket, og vær glad for dig.... For dig selv skal du følges med resten af livet....
    Og fordi jeg synes du er en fantastisk pige, vil jeg give dig nogle af mine reflekterende tanker videre til dig.....
    Tænk på dit liv, som om du befinder dig i en labyrint... For indianere symboliserer labyrintens korsveje de mange valg, vi skal træffe på vores vej gennem livet. Blindgyderne symboliserer vores uundgåelige fejl. Og vi er alle sammen mennesker i vores egen labyrint....
    Måske hører det jeg har skrevet til dig, til et helt andet sted, fx på din blog, Men nu blev det her, Og jeg håber du kan bruge det til noget.... Ved du tænker at ordene kommer fra en uventet kant, men det vigtigste er at jeg mener hvert et ord, ikke.... Og så vil jeg fortælle dig at du ramte noget i mig, da jeg læste din blog... Måske derfor kommentaren blev så lang... Men i forhold til frygten om ikke at være perfekt, vil jeg sige at lige præcis det her, var helt igennem perfekt....
    Sender dig gode tanker Sanne, for du er en dejlig pige...
    Ja, tænkte alligevel at det også hørte til her, Så derfor begge steder.... Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Louise.... tak for din omtanke <3

      Slet
  8. Jeg tror, ligesom Malsen, at vi alle har den slags dage ind i mellem... Men du er smuk og lækker og har sådan en fed stil og så skriver du flot! Jeg nyder din blog hver dag!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Milana.... Tak for alle de fine ord, det er jo helt overvældende. Det var jo slet ikke for at få alle disse roser jeg lavede indlægget, men det varmer da :)
      Du er alletiders!!!!

      Slet
  9. Jeg synes det er flot at du deler dine tanker og jeg kan godt følge dig. Som en stor kompliment må jeg lige sige at du har en fantastisk udstråling og jeg synes din personlighed skinner igennem både på billeder og den måde du skriver på. Du er sådan en pige hvor jeg tænker "ej hvor er hun sød, hende kunne jeg godt tænke mig at kende bedre" :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du skøn <3 Jeg stemmer for blogmøde??? Så KAN vi jo lære hinanden at kende.... Talte med june om det, ku det ikke være hyggeligt??

      Slet
  10. Årh, kære Sanne. Sådan har vi det alle sammen :* Det skal du ikke være ked af. *krammer*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Ditte.... Ja måske der er flere end man lige tror? ;)

      Slet
  11. Søde Sanne. Jeg bliver ked af det når du "snakker" sådan omend jeg kan godt forstå at dig. Desværre er der en tendens til i blogland, og generelt i samfundet, at vi alle skal skal være en str XS, for ellers er vi "fede" og skal tabe os. Jeg bliver så harm over , at det forholder sig sådan.
    Men prøv at se ind i spejlet HVER dag og sig: "Jeg er en smuk pige(kvinde;-)??) med en god personlighed og hvis nogen siger noget andet så er det personen bag det som har det dårligt med sigselv".


    God weekend:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Mette. Jeg ved godt alle de ting, og lige meget hvad man stræber efter vil man jo nok altid kunne finde nogen der gør et eller andet bedre end man selv gør. Så mit issue bliver nok mere at nå frem til at det er ok ikke at være den bedste til alt. Lægge perfektionismen på hylden. Men igen, tak for du ALTID er så sød til at kommentere :)

      Også god weekend til dig :)

      Slet
  12. Hej søde ! En hilsen fra mig som kender pigen bag alt det her skønne tøj... Du er endnu mere fantastisk end alt det tøj du har:) jeg kender dig så meget mere end hende på bloggen ... Dejligere menneske skal man lede længe efter :) og de lange ben ... Tro mig dem bliver du ikke lykkeligere af... Mys. Gitte kofoed

    SvarSlet