lørdag den 7. juli 2012

My hair



På opfordring kommer jeg her med en lille guide til mine favoritprodukter til mit hår. Jeg er en atypisk frisør tror jeg, Jeg bruger i hvert fald ikke særlig lang tid på mit hår. Jeg er inde i en periode lige nu hvor jeg synes bedst om når det bare er naturligt og ikke for sat, så ofte føntørrer jeg det ikke, og glattejernet er næsten lagt på hylden.


Da jeg kun vasker hår 2 gange om ugen ca skal det vaskes 2 gange igennem. Først bruger jeg en (fantastisk) afrensende shampoo fra Shu Uemura og efter den bruger jeg min uundværlige Silver shampoo fra Loreal som giver mit hår det kolde skær.


Jeg har langt fra verdens sundeste hår, så jeg giver det kur hver gang jeg vasker det. Jeg har rigtig mange forskellige og skifter en del. Den grønne fra Shu Uemura er super genopbyggende, og god at bruge jævnligt når man har skadet hår. Indimellem bruger jeg en kur fra Loreal med lidt lilla farve i hvis jeg vil have det ekstra koldt, og når det skal være blødt blødt blødt er White Truffle fra Philip B det eneste rigtige. Som conditioner bruger jeg altid en let en, Her Muroto Volume fra Shu Uemura.


Før jeg børster det våde hår igennem, kommer jeg ALTID lidt olie fra Shu Uemura i. Den er uundværlig! Mit hår bliver blankt, lækkert og medgørligt, uden at den tynger!



Til sidst kommer jeg noget volumeprodukt i bunden, enten i form af gele eller mousse. Den første dag når det er nyvasket kan jeg godt lide at det bare føles "rent". På 2. dagen bruger jeg som regel noget lak til at "puffe" det lidt op, og på 3. dagen skal der en gang pudder til at løfte det :)

9 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Måske har du et godt råd til mig? Jeg har lige fået lysfarvet min bund og da jeg er mørk brunnette fra naturens side (er blond lige pt, dog ikke platin), er det ikke blevet så køligt i farven som jeg gerne vil have det. Vil sige farven er sådan kobberblond i min bund nu. Min frisør mente lige jeg skulle give det lidt tid og vaske med lilla shampoo nogle gange og se om det kunne tage lidt at det gyldne skær, men jeg synes ikke rigtig der sker noget:-/. Har du et godt råd?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ikke blevet lysnet nok, hun har højst sandsynligt ikke taget en kold nok farve, eller stærk nok lysning. Det orange vil bliver mindre markant efterhånden som det vokser ud... Det vil aldrig bliver lyst/hvidt af sige selv.
      Mit råd: Gå til din frisør og sig du ikke er tilfreds!

      Slet
  2. Hej Sanne.
    Da du var i Dubai, bloggede du om en måde at sætte dit hår på efter du havde været i salt vand.
    Du skrev du lavede nogen dutter i håret,
    Vil du ikke lave en guide til hvordan det gøres? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro, det skal jeg nok lige få lavet :)

      Slet
  3. Det kan godt være du er en atypisk frisør, men du er altså den bedste <3 Og super fedt at høre hvad du bruger, da du er virkelig kompetent, imo!!! (og har pisse lækkert hår)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlige du <3 vi ses i morgen :)

      Slet
  4. Hvor længe lader du den såkaldte ''blå shampoo'' sidde i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Plejer som regel bare at skyllde dne ud med det samme.... Vil ikke have det får et ALT for lilla skær :)

      Slet
  5. Vil du mene, at man selv kan farve sit hår og få så kølig en farve, som du har? Jeg har en mase lyse striber, men synes ikke det er helt lyst/blont nok til trods for vedvarende brug af silver shampoo - nu overvejer jeg at farve det med en ask blond?
    Ps: Hvor er du frisør henne - du må kunne hjælpe (med dit fine hår), hvis du ikke mener man kan selv :)
    Vh Ann-Kathrine

    SvarSlet