tirsdag den 17. januar 2012

Training




Efter at flere af jer virkede interesserede ville jeg lige komme med et indlæg om min nystartede træning.
Jeg startede op mandag d. 2. Januar (det er vist en klassiker?) sammen med Katrine. Hun er virkelig den jeg må takke for at have fået mig i gang. Vil lige lave en oversigt over det her første stykke tid.

Uge 1:
Mandag 2/1: Zumba
Tirsdag 3/1: Bodypump
Torsdag 5/1: Stram op Øvet

Uge 2:
Tirsdag 10/1: Bodypump
Onsdag 11/1: Bodyattack
Torsdag 12/1: Stram op øvet
Fredag 13/1: Bodypump
Søndag 15/1: Bodyattack (formiddag) Bodypump (eftermiddag)

Uge 3:
Mandag 16/1: Bodystep
Tirsdag 17/1: Bodypump
Planen for resten af ugen her hedder:
Onsdag: Bodycombat
Fredag: Bodyattack
Søndag: Bodyattack og bodypump

Jeg er blevet ret overrasket over hvad jeg egentlig synes er sjovt. På forhånd tænkte jeg zumba og step ville være mig, mere dans og sjov. Jeg tog fejl, for jeg er helt klart til at blive presset mere i bodypump og bodyattack. Her sidste gang til bodypump kunne jeg mærke hvordan jeg følte jeg kunne tage mere vægt på vægtstangen. Mega optur!!

Mine 2 hold i Søndags var egentlig oprindeligt kun 1, men da jeg kom hjem efter bodyattack følte jeg godt jeg kunne mere, og efter jeg havde taget bodypump også følte jeg mig simpelthen så sej!! Det må man da godt sige ik?

Jeg fik lavet en vejning med fedtprocent osv da vi startede, og efter en måned vil jeg tage en igen. Min vægt står ret stille stadigvæk, men håber det så kan ses på fedtprocenten til den tid. De kloge siger jo også man ikke taber sig i starten fordi muskler vejer mere end fedt, så det vælger jeg at tro på.

Min kost er blevet lidt bedre, for jeg var blevet ret usund i December, men der er stadig mulighed for mange forbedringer.
Min plan for kosten er i grove træk:

1 stykke rugbrød og en frugt til morgenmad
2 stykker rugbrød og grøntsager til frokost
aftensmaden er lidt svær da jeg jo egentlig burde have noget andet end rugbrød her. Men når jeg har træning ved 18-19 tiden snupper jeg et stykke rugbrød og nogle grøntsager ved 16-17 tiden.
De dage jeg ikke træner, hvor jeg har tid til at lave mad, er det min plan at lave noget kylling og grøntsager til aftensmad.
I løbet af dagen spiser jeg noget frugt, og når jeg kommer hjem fra træning om aftenen tager jeg et stykke knækbrød, noget youghurt eller noget frugt og grønt.

Når det så er sagt, så vil jeg ikke undvære mine glæder. Og jeg ELSKER mad. Så når jeg går ud og spiser, som feks i lørdags hvor jeg fik pasta med flødesauce på Dalle Valle, så spiser jeg hvad jeg har lyst til. Vil jeg have dessert tager jeg også det. Så den står heldigvis stadig på guddommelige nachos på Norden og små lækre muffins fra Emmerys til mig i ny og næ.

Så sådan ser det ud for mig nu..... Så håber håber håber jeg bare på der kan ryge nogle kg. Jeg er indtil videre positivt stillet, det er seriøst årevis siden jeg har trænet, og kan ikke huske jeg før har været så tændt på det :)

18 kommentarer:

  1. Hold da op hvor har du fået trænet en masse, ville ønske det var mig der havde været så meget i gang! Jeg tror det er en god idé at du har fået målt fedtprocent og jeg er spændt på hvad den siger når der er gået en måned. Al den træning ender forhåbentligt også med at sætte forbrændingen i vejret så du netop kan tillade dig at spise hvad du har lyst når du skal ud og lign.

    Ser frem til fremtidige updates :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget spændt på hvad den siger.... For jeg er ved at være lettere frustreret over der intet sker på vægten må jeg sige :/
      Dejligt du vil følge med søde :)

      Slet
  2. Supersejt! Jeg beundrer dig virkelig for al den træning. Jeg har selv været vild med bodyattack - der får man virkelig pulsen op og har det så godt bagefter - og lidt ondt ;-)

    Glæder mig til at følge mere med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bare virkelig det er sjovt.... Som aldrig før. Fantastisk følelse :)
      Bodyattack er så fedt, og i bodypump når man lige presser sig selv til det sidste før man smider vægtstangen :)

      Slet
  3. Din træningsplan er meget fornuftig. Jeg er glad for at du har lavet en plan som løber i lang tid, hvorimod de fleste tror at man kan tabe alle kiloene på én uge. Held og lykke med det:-)

    - Hvor har du købt dine fede snickers? Hvad hedder de? De er vildt seje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nødt til at være en livsstil på sigt og ikke bare en hurtig løsning her og nu :)

      Købte skoene billigt i NY så aner ikke hvad de hedder eller noget, kan man se det nogen steder i skoen?

      Slet
  4. Du er SÅ sej! Jeg HADER at træne.. Virkelig, jeg har aldrig kunne finde det sjove i det.. Hjalp lidt, at kunne gøre det her hjemme i skjul og med nedrullede gardiner, haha :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Har jeg virkelig heller aldrig, men lige pludselig var det sjovt!! Prøv det....

      Var til bodycombat i dag, det var også ret sjovt :)

      Slet
  5. Fedt at du er kommet så godt i gang - det giver meget mere motivation, når man har en god start :)

    SvarSlet
    Svar
    1. jaaaaa, jeg er i hvert fald top motiveret lige nu så håber det holder :)

      Slet
  6. Et godt råd - hold dig til kun 1 stykke frugt om dagen, spis godt med kød, kylling og grønt til aften, efter din træning -
    så ser du resultater :-) Proteiner er godt for kroppen EFTER træning, da den skal restituere om natten ;-)

    Så flot gået, Sanne !

    /Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet Linda.... Jeg skal nok sørge for nogle flere proteiner efter træning... En omelet med grøntsager er det godt? er der ik proteiner i æg?

      Tak søde du <3

      Slet
  7. Du må max spise 2 æg om dagen (pga kolestorol), men jeg køber pasteuriserede æggehvider og blander op i min omelet. Starter altid min morgen med omelet og laks fx. Eller bare omelet og en tomat hakket i tern. Æg er 100% proteiner og rigtig gode for din træning.

    Efter træning spiser jeg oftest en steak med broccoli, rosenkål eller andet grønt. En omelet er også fin - jeg spiser den bare om morgenen, så derfor er min aftensmad anderledes ;-)

    /Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hårdt arbejde at blive slank ;) Tak for dine råd søde LInda. Bliver nok aldrig ligeså discplineret som dig, men bare lidt forbedring i hverdagen er jo godt selvom det ikke blir perfekt :)

      Slet
  8. Jeg synder altså også af og til - man skal have lov at være i live. En god fingerregel er bare at spise mindre af det usunde, når man så endelig er i gang ;-) Du gør det vildt godt - bare bliv ved, du skønne !

    /Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Fedt at have sådan en som dig i ryggen <3

      Slet
  9. Hvor er du bare sej, Sanne!
    Det må man da sige er noget af en god start på året :) Ville ønske vi havde alle de forskellige hold herude hvor jeg bor. Hehe.

    SvarSlet
    Svar
    1. TAAAAAK søde Tina. Ja de er virkelig holdene der er min redning... For jeg har ikke disciplin til at komme afsted selv. Og slet ikke til at pressemig selv når jeg så er der. Skal ha en der står og pisker mig :)

      Slet