tirsdag den 12. marts 2013

Cooking









Jeg skriver ikke meget om at lave mad her på bloggen. Egentlig laver jeg egentlig heller ikke så meget mad som jeg gerne ville. Til hverdag bliver det ofte bare lidt simpelt når det er til mig selv. Til gengæld, elsker jeg så når jeg får gæster, at jeg kan stå og hygge mig i køkkenet. Jeg er nok ikke den store "gourmet-kok", men jeg synes alligevel som regel jeg slipper ret godt fra det.
Billederne her er fra en gang vintergryderet med en god "smørfyldt" kartoffelmos til. Det var til en hyggelig aften med Lars, René og Henry.
Den mos har jeg efterhånden lavet nogle gange nu til gæster og den har været ret populær.

 Jeg koger små nemme kartofler med skræl, selvfølgelig uden salt.
smider MEGET smør i, og en smule fløde.
Jeg moser kartoflerne groft med en gaffel, smager til med salt og peber og tilsætter masser af frisk persille.
Det smager bare SÅ godt!

2 kommentarer:

  1. Det er så overvurderet at skrælle kartofler. Skrællen er jo det bedste! Jeg plejer at lave en rodfrugtmos med kartofler, gulerødder og så hvad jeg lige har af fx persillerødder, knoldselleri eller rødbeder. Der er mere smag i de andre rodfrugter, så man kan faktisk nøjes med krydderier og en lille klat smør. Det er lækkert!

    SvarSlet