søndag den 11. november 2012

KIDD LIFE LOVE






I onsdags var jeg så heldig, med meget kort varsel at få muligheden for at komme ind og se den ellers udsolgte dokumentar "Kidd Life" under CPH DOX.
Jeg havde været grænsende til depressiv over ikke at have nået at få fingre i en billet, så var lykkelig da muligheden dukkede op.
Jeg er SÅ tosset med Kidd.... Det er så sært, jeg er jo i bund og grund en poptøs, og hele miljøet er meget langt fra min verden, men han gør alligevel noget ved mig. Efter at have oplevet ham live på Skanderborg blev jeg så betaget af ham, han er virkelig bare så karismatisk. Nå men nok om min fan-besættelse, ha ha.... Filmen:

Ok ok, jeg er nok en smule farvet, men mener nu at være i stand til at se ud over det. For i mine øjne er filmen FANTASTISK!! Intet mindre.
Man følger Nicholas (Kidd) og hans slæng, fra det hele starter, med den hjemmelavede video til sangen "Kysset med Jamel", til han 8 måneder senere står og optræder til DMA, og videre frem til nu.
Filmen starter ekstremt humoristisk, og generelt er den første halvdel af filmen omend lidt barsk for nogen måske, rigtig sjov og underholdende. Man kan mærke gejsten og glæden ved at optræde mens han stadig er "Lille". Efterhånden som succesen vokser, bliver filmen klart mere trist, og man ser hvordan Nicholas så småt begynder at knække under for presset.
Filmen virker så ægte, uden filter, og jeg vil bare anbefale alle at se den. 
Jeg ved endnu ikke om den kommer til at gå i nogle biografer nu efter CPH DOX, men jeg HÅBER det, for så skal jeg klart se den minimum en gang mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar